onsdag 10 juni 2009

Planering är a och o

Tiden går i warp-speed just nu. Wilma vaknar vid 6-halv 7 tiden och vill ha mat. Sedan vaknar Isac. Johan gör iordning honom och sedan lämnar han Isac på dagis kl. 8. Oftast somnar jag och Wilma om en timme, det behövs för min del kan jag lugnt säga... Sedan är det mat igen vid 10-tiden. Jag försöker göra mig iordning och få i mig lite frukost jag också. Ibland har jag något projekt som jag försöker ta mig för; t ex ta en promenad, gå och handla, eller som idag - lämna in bilen för att laga ett stenskott. Ibland funkar det, ibland inte alls. Häromdagen var målet att gå en promenad. Men det tyckte inte Wilma. Det tog mig tre timmar att komma i ordning, med sjutusen bajsblöjor och småsnuttande. Sen var klockan två och det var dags att hämta Isac på dagis. Ja, tiden går fort... Det är ett under om man får lite tid över för att göra ett inlägg här då och då.

Men plötsligt händer det. Allting klaffar och man får gjort en massa saker. Ja det händer.

Huset står lite still just nu. Byggarna har börjat på nästa husprojekt och är vid det huset nästan hela denna veckan. Igår tog de emot lite leveranser vid vårt hus och jag tror att målaren är där och fixar. Toaletter och badkar tror jag har kommit så snart borde väl den sista kaklingen vara klar i stora badrummet också. Jag ska åka ut på fredag och då får jag se vad som hänt sedan sist. Det är ju fortfarande en hel del som ska göras känns det som, men det kanse är för att det är så mycket prylar i huset fortfarande. De ska städa undan och ta bort alla verktyg och skräp denna eller nästa vecka tyckte jag byggar-B nämnde sist. Det som är kvar är alltså sista målningen, sätta upp tapeterna i kök och hall. Installera badrumsmöbler etc. Invänta sista leveranserna av värmepanna och kapitalvaror, men de kommer ju under de allra sista dagarna. Sedan lär det vara klart och vi får flytta in.

Jag och Johan gör listor på saker vi behöver köpa in och göra inför flytten. Tur att vi är såna planeringsmänniskor båda två!

Inga kommentarer: