onsdag 6 oktober 2010

Höstprojekt


Häromdagen var jag och barnen i den lilla skogen nere vid vattnet och plockade höstlöv till en dörrkrans. Både Isac och Wilma gick in med liv och lust och plockade lönnlöv och lade i påsen vi hade med oss. Jag snodde snabbt och lätt ihop kransen ni ser här på bilderna och vips fick vi en fin höstentré med ljung- och murgrönakrukor. Med småttingar gäller det att göra allt pyssel snabbt...



Nu börjar staketet fyllas på med fler "pinnar". Det tar sin lilla tid med alla sågningar, grundmålning och två strykningar med färg. Stolparna ska sågas till avslutningsvis och grinden ska upp.


Apropå grinden måste jag först sätta in kryssen i överdelarna och sedan grundmåla och sen två strykningar med vit färg. Köpa lås och beslag och sätta upp....

Här står grinden i garaget och väntar på att jag ska få en stund över och slutföra arbetet. Jag är riktigt stolt över mitt första snickeriprojekt sedan träslöjden i skolan, men det höll på att kosta mig en axel. Fick jätteont i högra axeln och sidan av halsen efter allt mejslande med stämjärnet. Nu har det blivit bättre. Kanske inte ska skola om mig till möbelsnickrare trots allt. Verkar slitigt.

Inga kommentarer: