söndag 5 juli 2009

En liten titt hemma hos oss


Nu har vi bott här i över en vecka och känslan av att vara på semester börjar försvinna och ge efter för känslan av att vara hemma... Här kommer lite bilder äntligen.


Vårt fina kök som nu är klart till 99%. Det saknas en täckskiva framför kökhalvön, som vi missat att beställa. Den kommer efter semestrarna.

Man kan se gräsmattan skymta i fönstret :-) I detta fönstret har jag länge tänkt ha Mårbackapelargoner. Nu står de där!

En del av vardagsrummet. Fönstret vetter åt sydväst och här blir det riktigt varmt när solen ligger på, så jag fick upp ett par gardiner som kan skärma av lite av solen.

I badrummet där uppe ville vi få lite medelhavskänsla med terracotta-klinker och jag köpte ett par citrusträd och även vårt gamla olivträd fick stå här i fönstret som vetter mot öst och får en härlig morgonsol.

Vår fina badrumskommod som blev kanon här. Vi har fått upp speglar, krokar osv också. Tyvärr var det nåt fel på gängorna i den ena lampan ovanför en av speglarna, så när en dörr small igen åkte lampskärmen ner i handfatet och gick sönder. Så nu ska jag försöka reklamera den.


När vi gifte oss fick vi denna fina hallsak av min kära syster och svåger. Den var som gjord för att sitta här. Eller så är huset gjort för att hyllan ska passa in....


I onsdags rullade vi som sagt ut första delen av gräsmattan. Nu ska vi se hur den tar sig innan vi beställer mer till resten av tomten. Två pallar gräs med 150 kvm ligger det här nu. Vi behöver nog lika mycket till.


Johan har börjat bygga altanen också. Det ska bli väldigt skönt när den kommit på plats. Sen blir det jakt på utemöbler. Nu börjar ju reorna också så det passar perfekt.


Igår fick vi besök av några vänner som kom med en rödvinbärsbuske och en rabarberplanta. Våra första riktiga trädgårdsväxter.



Hoppas bara inte att Bambi och hans mamma käkar upp dem. Dessa söta djur hälsade på i morse.


Men mina föräldrar som kommer upp i morgon har med sig rådjursskrämmor för att hålla dem borta. Annars är det väl ingen idé att anlägga trädgård.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Åh så fint!!! Det är så lantligt och snyggt! Fiiin kommod!!! Köket är underbart och ja, allt är superfint! VAd mysigt att ni har fått gräs. Det var ju min plan men jag har fått ge upp... Det ser ut som att ni har bott där länge redan, ser inbott och mysigt ut!

JAG VILL OCKSÅ IN! JAG VILL IN! JAG VILL!!!!!!!!!!!!!

Rosenholm sa...

Tack!!!! Ja, vi är så himla nöjda och trivs jättebra. Känns som att vi har bott här ett tag redan. Idag torsdag är det två veckor sedan vi flyttade in. Snart,snart är det er tur. Ska bli så spännande att få höra hur du upplever inflyttningen :-)
/Bärbel