fredag 15 januari 2010

God fortsättning...


på er allihop som är här och läser!!!! Som ni märkt så tog jag ett blogglov på några veckor.
Jul och nyår har varit kanon. Vi har varit lediga tillsammans allihop i tre veckor och nu har Johan hunnit jobba en vecka redan. På julen var vi såklart här. Mina föräldrar, Johans föräldrar och min syster och hennes familj firade julafton hemma hos oss. Vår första jul i huset. Och det kändes helt fantastiskt bra! På bilden håller vi just på att dricka lite kaffe och glögg framför huset. Och vilken tur med all snö! Det är ju flera flera år sedan som jag firade jul med snö.

I övrigt har det inte hänt så mycket med hus och garage under dessa veckor. Har köpt nån lampa här, nån spegel där. Johan har isolerat klart garaget och satt upp all gips i taket. Han har ju beskrivit sitt arbete i föregående inlägg.
Själv börjar jag fundera lite mer på hur vi ska göra klart här hemma. Jag har massor av planer, men ibland känns allt lite splittrat. Det är så mycket jag skulle vilja göra, men då skulle vi behövt ett par hus till med alla dessa olika stilar och teman som är så snyggt. Som ni säkert märkt är jag ju lite inne på New England, lite amerikanskt, men även lite lantligt. Men det har inte riktigt kännts som att jag hittat min egen personliga stil. Det blir lätt det man ser andra har gjort och då blir det faktiskt inte helt bra. Men som jag skrev i ett tidigare inlägg, så har jag ju en förkärlek till strand och hav, och jag tror att jag ska söka mig dit lite mer.
Jag har också letat efter bokhyllor att ha i vardagsrummet där uppe, men det är svårt att hitta exakt det vi behöver, mått och dimensioner, så jag har bestämt mig för att bygga egna. Jag har gjort ett par skisser och tänkte göra exakta ritningar och sedan sätta igång så fort garaget tillåter att man står där. Andra snickeriprojekt som jag planerar är sänggavlar, en till vår dubbelsäng och en till Isac. Vår ska vara vit råspont och Isacs även den i spont men svart. Sedan vill jag göra ett soffbort och snickarglädjedetaljer till farstukvisten.... Så mycket idéer, så lite tid...

Inga kommentarer: