onsdag 11 augusti 2010

iForm... förhoppningsvis

Igår kväll sprang jag mitt första lopp någonsin! iForm i Sundbyberg, Stockholm. Loppet var på 5 km och mitt mål var att ta mig runt utan att behöva gå någongång och att inte må alltför dåligt efteråt. Det gick.... kanonbra! Jag gick ut i ganska lugnt tempo. Brydde mig inte om att en del sprang om mig. Tänkte att dem tar jag senare. Och mycket riktigt, efter bara en, två kilometer var det många som började gå emellanåt, spurtade och gick igen. När jag hade krafter kvar i andra hälften sprang jag om dem för gott och på upploppet kutade jag så fort jag bara kunde och sprang förbi alla andra som befann sig där. Skön känsla. Tiden var 32,59. Nästa år ska jag slå detta.
Nu till marksten. Vi behöver lägga marksten på garageuppfarten och biluppställningsplatsen, framför entré och förstukvist, innanför nya planket utmed garagets långsida in mot trädgården och på hustes västgavel mot grönsakslandet där vi vill ha en planteringshörna. Men det är svårt att välja. Känslan vi vill ha är lite mjukare och dynamiskt, det ska hända något och inte vara platt och tråkigt och sterilt. Gärna en lite "gamla stan-känsla". Därför är vi inne på gatsten i gångar och runt kanter och som kan bryta upp stora ytor i mindre. Här är några inspirationsbilder från Stenbolaget:



Snyggt att brya av med olika färger också. Eftersom vårt tegeltak är rött skulle det vara snyggt med en färg som plockar upp detta. Johans favorit är den i mitten. Bradstone Old Town. Lite medelhavskänsla. Vi gillar.

Inga kommentarer: