onsdag 11 augusti 2010

Long time, no write


Igen, länge sedan senaste inlägget. Massor av jobb innan semestern, semester och nu äntligen lite lugn och ro igen. Sommaren har varit kanon, mycket sol och bad på Skrea strand i Falkenberg. Barnen har badat och lekt och haft det jättemysigt. Strandbarn, precis som jag. Jag har fått lite mer inspiration till huset - mer strand och hav inne vill jag ha. Naturfärger, naturmaterial. Hittade en underbar inspirationsbild, ovan, hos Beach House, via Dreamhouse. Jag har fått flera idéer till olika saker jag skulle vilja göra själv: egna tavlor med pressade växter och drivvedsramar - hur får jag tag på det? Ska gå en keramikkurs i höst och göra blomkrukor, skålar och fat. Det kreativa måste få utlopp nu...

Hemma har det inte bara varit stiltje och semester under sommaren. Med en liten ettåring och en fyraåring blir det mycket spring och gärna rymningar ner för skaftvägen, så vi byggde ett nytt plank, eller lite högre staket mellan hus och garage, och där det så småningom blir en grind också för att hålla småttingarna i trädgården. Vi gjöt egna plintar och Johan har satt på snickarbyxorna och satte upp reglar och panel snabbt som ögat. Planket målades vitt och behöver bara en strykning till, sedan klart. Hus och garage är båda äntligen också helt färdigmålade!
Nästa projekt kan bli marksten, eller ett plank mot hundgrannen. De har två hundar, en golden och en labrador. Den sistnämnda rymmer jämt och ständigt och har nu börjat komma in på vår tomt också. Vi har under mycket vänliga former pratat med dem och sagt att vi inte vill ha deras hund hos oss. Det hjälpte inte. Har nu under vänliga, men ytterst bestämda former igen pratat med dem att deras hund INTE FÅR komma över till oss. KEDJA FAST hunden om ni inte kan hantera den!!! Men deras hund är så snäll så snäll. Visst, säkert, men det skiter jag i. Den kan skrämma våra barn, den kan bli rädd och arg ändå, den kan bajsa i vår trädgård. Ett plank ska upp i vilket fall som helst. Så slipper vi se hundskrällena och grannskrället också... Fortsättning följer.

Inga kommentarer: