torsdag 19 augusti 2010

Ytor och material och en efterlysning


Pratade med en kollega om inreding idag och vi diskuterade olika stilar och hur svårt det är att få till en helhet i en viss stil. Vi var helt överens om att en viktig sak är dynami och variation, det får inte bli för matchat och stelt, då blir det så opersonligt. Det är t ex kul att tänka olika ytor och material och jag är så inspirerad av amerikansk inredning överhuvdtaget, inte bara New England, utan hur de jobbar mycket med olika färger tillsammans. Det vill jag bli bättre på. Ovan bild, även den från Ocean House har mycket vitt, men lite olika material. Gillar att varva med lite ruffa material och ytor och använda mycket natur. Men bilden har jag främst tagit med för jag gillar tapeten. Såg ett Äntligen hemma-avsnitt för ett par-tre år sedan där de inredde ett sovrum med liggande panel och en snarlik tapet ovanför. Skulle vilja hitta en sådan, men har inte lyckats ännu. Någon som vet?

2 kommentarer:

Fru Puff sa...

Den ser inte exakt ut så, men en snygg rutig tapet i lite new england stil är Sandbergs Stephen. Den finns i flera olika färgställningar

Rosenholm sa...

Åh tack. den ska jag kolla upp. :-)
/Bärbel