måndag 15 juni 2009

Just nu i huset...

...är målaren där och sätter upp tapeterna i hallen och rörmokaren har börjat med att installera all VVS! Pratade precis med byggar-B om att vi vill ha en liten kant med kakel precis under köksfönstret. Det tyckte han var en smart lösning. Vi bara måste åka ut till huset idag igen när Johan kommit hem från jobbet. Jag bara måste se hur det blir i hallen!

Idag om två veckor bor vi troligtvis i huset. Jag säger troligtvis för det hänger ju på att vi får flytta in efter besiktningen den 24 juni. Om t ex vissa väsentliga saker ej levererats och monterats, som kyl, frys, diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare, så får vi vänta... Vi håller tummarna att tidsplanen hålls. Den har ju gjort det hittills. Men man vet aldrig och då får vi flytta in efter den 2 juli istället, då vi har en ev. slutbesiktning i så fall. Då får vi ställa in alla möbler i arbetsrummet i huset och bo hos svärföräldrarna ett par dagar, för de nya köparna av vår lägenhet får tillträde den 1 juli.

Och, Pernilla (som har en himla bra blogg förresten), vi kommer antagligen att köpa in flyttstädning till lägenheten. Först ville vi göra allt själva (hur jobbigt kan det vara...?). Men sen insåg vi att ja, det är nog ett j-la jobb. Speciellt när man måste amma var tredje timme, byta ett par blöjor emellan det, vagga och vagna, leka med en 2,5-åring, fixa käk och allt annat som kan hända... Dessutom hittade vi en flyttstädfirma via mäklaren som sålde lägenheten och det skulle kosta ca 3000 kr och hälften av det får man ju dra av sedan. Det kommer det att vara värt. Men städningen av huset kommer vi nog att göra själva. Det VILL jag, även om det säkert också är jobbigt. Men det kommer att vara ett "rent" nöje... Jag kommer troligtvis att börja så smått så fort byggarna flyttat ut alla sina saker denna veckan.

Vi ska också börja packa på riktigt denna veckan. Jag har redan rensat i några garderober, usch vad mycket saker man har. Mycket mer än man tror.

Troligtvis lägger jag upp nya bilder ikväll om jag får tillfälle, på hallen :-)

1 kommentar:

Pernilla sa...

Jag har också börjat fundera på att göra städningen själv. Hur svårt kan det vara? Det är ju tomt och inga skitiga ugnar eller så. Fönsterputsen köper jag in men det andra verkar nästan onödigt. Jag är så jäkla petig så jag tror att det blir bättre om jag gör det själv. Va fan, om jag får jobba ostörd några timmar i huset så lär jag inte lida. I mitt nya hus, jag och dammtrasorna. Det låter faktiskt riktigt trevligt!

Håller tummarna för er inflytt även om du kanske inte tror det... :)

Tack för gulliga ord om bloggen. :)