söndag 30 augusti 2009

En början till trädgård


Och nu, en superspännande trädgårdsrapport (!?).... eller?

Har varit lite trädgårdsfokuserad de senaste dagarna. Skulle gärna fixa till hela trädgården om jag kunnat. Jag har gjort en plan för hur jag vill ha det, men måste nu bara fundera över exakt vilka växter och träd som jag ska ha. Men upptäckte att jag redan hade en hel del kryddväxter i olika krukor lite här och var, så jag satte igång att starta vår kryddträdgård. Egentligen ska vi rama in det med typ gatsten eller liknande, men i brist på material för tillfället började jag i andra änden så att säga... citronmeliss, oregano, rosmarin, mynta och timjan finns nu redan.


Tomatplantorna börjar se lite hängiga ut, men de har fortfarande flera tomater på gång :-)
Idag var vi på Ikea och köpte en ny säng till Isac. Han behövde verkligen en större och vi tog en riktig på en gång, 90x200 resårmadrass, med små korta sängben så att det blir enkelt att klättra i och ur. Han blev så glad att han nästan inte visste vart han skulle ta vägen. Vi ska snickra en egen sänggavel till sängen. Jag skulle vilja ha en med vit liggande panel, lite som den vi hade i lägenheten. Gärna med små fack eller nåt också som han kan ha små saker och ting i. Ska också leta efter en fin tapet till en fondvägg. Vi kollade också på hyllor till vardagsrummet uppe, men de vi hade i åtanke var inte alls snygga i verkligheten. Det är det som är lite tråkigt med Ikea tycker jag. Det ser ofta lite tråkigt ut, men fula skarvar och ihopsättningar. Vi får kolla andra butiker. Tyvärr blir det ofta dyrare också... men hellre det än att man tröttnar på möbeln efter ett par år och får konka ut den igen... Planen är att fixa vardagsrummet uppe innan vintern och julen.
Och förresten, har nu haft 10.000 besök (klick) på min blogg!!!!! Skulle var kul att få veta vilka ni är som kommer hit och tittar. Några av er har jag ju fått kommentarer ifrån och såklart kollat era bloggar. Lämna gärna en kommentar om ni vill :-)

3 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Är i samma sitution som du, med trädgårds planering! Roligt att planera.. Mkt man vill ha ;D

Till våren får våra gröna fingrar jobba! Hihi!

Kram Maria

Pernilla sa...

Hey babe. Jag är en som klickar. ;) Fast inte 10 000 gånger. :)

Trädgård kan jag bara drömma om. Vi ligger lååååångt efter där.. Jag försöker lansera en ny trend, stenbumlingar och sprängsten - det nya japanska?

Pernilla sa...

Hey babe. Jag är en som klickar. ;) Fast inte 10 000 gånger. :)

Trädgård kan jag bara drömma om. Vi ligger lååååångt efter där.. Jag försöker lansera en ny trend, stenbumlingar och sprängsten - det nya japanska?