måndag 24 augusti 2009

En ny epok

Ja, då var det vardag igen. Fast en ny vardag för oss alla. Idag började Johan jobba igen efter tre veckors semester. Isac började på dagis på allvar idag och jag och Wilma ska vara hemma... Antar att det blir mer tid för att blogga nu. Känns konstigt och vemodigt när sommaren är över. Speciellt att lämna Isac på dagis. Helt själv på ett nytt dagis. Det gick jättebra med inskolningen förra veckan, men idag var det jag som lämnade. Kändes konstigt att lämna honom där med för oss helt främmande människor egentligen. Undrar hur Isac känner det. När jag åkte därifrån såg jag honom stå själv ett par meter från ena dagisfröken som såg ut att medla mellan två andra barn. Lille lille killen som har blivit så stor. Ja, ni hör ju hur blödig och sentimental jag blir. Men det kändes inte 100% bra. Hade nog velat stanna en stund till och se att han kom igång och kände sig trygg. Så ska jag göra imorgon, fast dagispersonalen vill att man ska lämna så fort som möjligt för att inte dra ut på det. Jag undrar vilket som är bäst för Isac egentligen? Jag tror att han skulle vilja att jag stannar en liten stund till. Det blev lite plötsligt idag tycker jag.

Vi har nu provmålat tre olika färger på tre olika ihopsnickrade kvadratmeter panel vi hade över. En av färgerna gick bort direkt, den hade för mycket rosa i sig och blev mer åt det gul-aprikosa hållet. De andra två är väldigt lika varandra, men den ena är aningen aningen ljusare. Dessa två är verkligen gula. Om man sätter dem mot vårt hus som har en färgstrykning redan (som är lite lik den första jag beskrev) så ser de nästan lysande ut. Nästan med en astrykning grönt i sig. Men när vi satte dem mot grannens hus som är vitt så blev de väldigt snygga och den ena som är något mörkare tyckte jag funkade. Men de ser ju också olika ut i olika ljus såklart. Så vi är inte färdiga ännu. Usch vad svårt det är! Men vi ska försöka bestämma oss inom kort så att vi kan börja måla snart.

För garaget väntar vi nu in en offert från leverantören. Planen är alltså att köpa ett garage som kommer som byggsats, och själva sätta ihop det. Johan har några kompisar som är sugna på att hjälpa oss. Offerten bör komma idag och förhoppningsvis är den okej, så att vi kan starta igång det projektet också. Hm, då ska vi se till att ha målat huset innan garaget kommer antar jag.

2 kommentarer:

Klipphöjden3 sa...

Hej!

Håller med dig om att det känns lite konstigt nu när semestern är över, inte för att man direkt har ledigt när man bygger hus men men...

Färgval är riktigt klurigt. Att hålla det mot en vitvägg låter smart för att inte luras av någon annan färg. Kollar snart igen hur det gått för er:)

Veronica

Pernilla sa...

Mäh! ATt ni inte kom och sa hej när ni var så nära!!!! Vi var ju hemma hela dagen ju. Hoppas ni gör det nästa gång! Eller så bestämmer vi att ses och spana in varandras hus helt enkelt. Är jättenyfiken på ert, har inte åkt förbi för jag har glömt bort adressen. :)

Och färgval är knepigt. Till vårt förra hus så såg vi en färg på ett annat hus och ringde dem och frågade vad de hade för färg. Det var suveränt, de hade en provburk som vi fick låna och provmåla med, de hade färgnummer och allt. Så ser ni en gul ni gillar, ring på dem och hör efter. Nästan bästa sättet tycker jag. Det är så svårt att avgöra på prover och småytor.

Förstår att det kändes jobbigt med dagislämningen. vi har lite liknande nu med Lilla E som går på en avdelning vi inte är förtjusta i. Hatar att ha henne där. :(