fredag 18 juli 2008

Semesterstängt överallt

Idag efter jobbet hade vi tänkt åka till Vedums showroom i Bromma för att kolla in kök och badrum, men de hade såklart semesterstängt de också. De öppnar igen v.31. Det kanske märks att jag är av det otåligare slaget. Igår ringde jag till Götenehus huvudkontor igen för att kolla när de öppnar igen efter semesterstängningen. Den 4 augusti fick jag som svar. Det betyder alltså att vi bör få bygglovshandlingarna till oss i mitten av augusti. Sedan kommer det säkert vara något som vi vill justera, så i mitten / slutet av augusti borde vi kunna skicka in papperna. Vart är det man skickar/lämnar in bygglovet någonstans? Vad heter det kontoret? Måste kolla upp det. Sen ska jag försöka ta reda på vem vår handläggare kommer att bli, försöka boka in ett möte med henne eller honom för att stämma av att de har fått allt de behöver för att kunna hantera vårt ärende. En sak som vi kommer att behöva göra är att skaffa tillstånd av en av grannarna att lägga vårt garage närmre deras tomt än 4,5 meter. Troligtvis 2 meter från tomtgränsen. Sen ska vi ha ett litet växthus, en pergola, syrénberså, trädgårdsland och örtträdgård, rosor på östra kortsidan och det och det och det och det.... Som ni ser är jag två tusen mil längre fram än verkligheten.





Inga kommentarer: