torsdag 23 september 2010

Säng säng säng - får jag sova lite?


Kanske beror det på en tillfällig sömnbrist - anledningen till att jag kollar in sängar och sängkläder. Barnen har varit sjuka och vaknat några gånger varje natt. Inatt fick jag sova med öronproppar och Johan skulle ta alla eventuella vakor. Plötsligt händer det: alla sover som små stockar. Johan, har jag fortfarande en upp? Jag fick liksom inte tillfälle att lösa in min sovbiljett inatt ju...

Har kollat runt på några amerikanska sajter som Coastal Living och Pottery Barn (inspirerad av bilder hos Dreamhouse). Hittade lite sovrumsinspiration från Pottery Barn (ovan) som påminde mig lite om 1700-talets mönster och tyger. Det har jag alltid gillat, det är väl den koloniala ådran i mig. Såg förresten filmen The Duchess härmomdagen. Vilka kläder och miljöer! Bilden ovan är lite höstig och varm. Är lite inne på att ändra väggfärg i vårt sovrum till en beige eller sandfärg istället, vit sänggavel (den som jag ska snickra själv). Det blir lite lättare med att ändra tema och färgsättning. Sand/beige kan vara både strand och annat.


Just nu har vi en ljusblågrå färg som påminner om den på bilden här, fast ännu ljusare. Två helt olika vägar att gå. Den ena varm, den andra sval. Tänk om man kunde göra båda...

När vi ändå är inne på det marina och svala kommer här en fin strandbild också. Mitt favvotema:

Inga kommentarer: