söndag 26 september 2010

Staket och grind

Hela helgen har vi jobbat hårt på vårt staket. Alla stolpar och reglar är uppe och vitmålade. Nästan 4 "sektioner" pinnar/staketplankor är också uppe. Jag har designat och gjort en ritning till en grind utifrån en klassisk typ och började snickra ihop den för drygt en vecka sedan. Det blir en grind med två grindhalvor, med lite kontursnidade detaljer. Kommer bli väldigt fint. Igår limmade jag ihop alla delar till den ena grindhalvan. Behöver köpa lite mer rundstav till den andra halvan och sedan kan jag sätta ihop även den. Det ska sättas in fyra kryss också, sedan kan jag börja måla. Det har varit ett väldans mejslande för att fixa till bitarna där de ska fogas ihop. Om man räknar ihop alla ställen jag karvat ut blir det 18 st! Jag har träningsverk och förslitningsskador i högra sidan av halsen, skuldran och högerarmen. Men jäklar vad roligt det har varit. När grinden är klar ska jag ge mig på vår sänggavel. Jag har designen klar, ska bara göra ritningen och köpa virke.

Bilder på staket och grind in progress kommer snart.

Inga kommentarer: