onsdag 20 augusti 2008

Bygglovshandlingar - check!

Idag åker Johan och Isac till Haninge kommuns "Öppet hus" och lämnar in vår bygglovsansökan. Äääääääääntligen!!! Sen hoppas vi på att det inte kommer ta allt för lång tid. Vi har hört att de har varit ganska underbemannade tidigare och därför har vissa bygglov tagit så lång tid som 4 månader ibland. Hoppas att de rekryterat nu... Annars ska ett bygglov ta ca 1-3 månader från att det stämplats vid inlämning. Jag hoppas att det inte kommer ta mer än 6 veckor, det är rimligt. Men räknar med att det kommer ta tid... Vi ska ringa och tjata på handläggaren, precis som alla andra gör. Vi skojjade häromdagen om att man skulle lägga med en tusenlapp mellan papperna, diskret visa den när man bläddrar i den vid inlämningen och säga: - du det här brukar väl gå ganska snabbt eller? Eller varför inte: I will make you an offer you can't refuse... (Vi har precis avslutat hela Gudfaderntrilogin. Asbra!)
I somras när vi var i Falkenberg passade jag och syrran på att besöka Countrystyle.se's gårdsbutik som bara är öppen på somrarna. Jag köpte ett kakfat och en kanna som nu står i vårt kök och "lantar" till det lite grann... Kolla in deras butik på nätet. Jättemycket fina saker.


De här burkarna vill jag köpa. Den randiga skulle funka bra som vällingburk istället för tråkiga gamla glassplastlådan vi använder nu... Också från CountryStyle.se

Kollar redan nu på utemöbler som vi ska ha på vår blivande altan/trädäck. På tomten växer en syrénhäck också som vi kommer behålla. Jag ville ju ha en syrénberså. Dessa bilder från Bruka.


Ha det bra. Kul att det börjar komma lite besökare hit till min lilla blogg :-)

Inga kommentarer: