måndag 6 april 2009

Inbrott!

Natten mellan lördag och söndag var det några idioter som brutit sig in i huset och tagit en del verktyg. De hade tagit sig in genom ett fönster på baksidan och sedan slagit sönder larmet inne i huset. Däremot verkar de ha blivit avbrutna av väktaren som kom och hann inte ta så mycket. När jag pratade med Byggar-B försäkrade han att det inte innebär några problem för bygget. Han hade massor av verktyg som ligger och skräpar överallt, skämtade han. Jordens lugn har han och kunde lugna ner mig också. Men även om inget annat än larmet blev förstört och fönstret gick att sätta tillbaka, så känns det så himla tråkigt. J----vla idioter! Vad f-------n ska ni in i vårt hus att göra!!? Ni har inte någon som helst rätt till det!!! Hoppas ni åker fast snart era dumma nötter.

Vi funderar nu på olika lösningar för att förhindra fler inbrott, särskilt när vitvaror och annat värdefullt har kommit. Min mamma berättade om en bekant som byggde hus och fick sina vitvaror stulna TRE (!) gånger!!!! Till slut var det någon som fick sova i huset varje natt för att vakta.

Men vi har några goda idéer på lager som kan sätta lite käppar i hjulen för potentiella tjyvar...

Ska planera i en liten taklagsfest för våra husjobbare också. Efter påsk tänkte jag fixa ihop en lunch med alla som har eller kommer att jobba med huset. - Man vill ju inte dra otur över huset, skojjade jag med Byggar-B när jag nämnde mina planer. Han tyckte det skulle vara trevligt med lite taklagsfest, men det där med otur skakade han på huvudet åt: - Sånt där håller vi inte på med. Vi bygger hus med kärlek!!! :-)

4 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Nej, vad tråkigt!! J*kla idioter :(((((

Rosenholm sa...

ja, vad sjutton ska dom hålla på för...

Bengt sa...

Trist, kanske borde lägga en efterlysning på www.brottsportalen.se så att folk i omgivningen ser vad som händer i området. Eller om någon har sett något, det vet man aldrig.

Pernilla sa...

Usch vad trist för er. Detta är min skräck. Värre när man bor men tillräckligt illa innan. De har inte där att göra!
Konstigt att detta hände nu, jag som har en enkät hos mig där man kan rösta på om man har haft inbrott under byggtiden eller inte...

Kram!