tisdag 28 april 2009

Lite uppdatering

Vi håller på att sälja lägenheten men det går lite segt. Jag kommer att berätta mer när det är klart. Nervpirrande, nagelbitande och jobbigt. Vi har bott hos svärföräldrarna över helgen för att låta lägenheten vara i visningsskick och det har varit helt underbart. Trädgård som vi har lekt i hela dagarna, gott sällskap och god mat. Tack så väldigt mycket svärmor och svärfar! Ni är bäst!

Bebisen har inte kommit ännu, inte riktigt dags än på ett par veckor kanske, men skulle i princip kunna komma när som helst.

Vi har fått en dagisplats för Isac, men den ligger lite långt bort från där vi ska bo. Jag måste försöka kolla upp om det finns plats någonstans lite närmre. Det är inte så tätt med dagis eller daghem där ute. En av nackdelarna med att flytta ut till förorten ;-). Men också en av de få skulle jag tro. Idag ska jag i varje fall dit och hälsa på för att se hur det verkar. De två personer jag pratat med har varit väldigt trevliga i varje fall.

Ska också passa på att åka ut till huset och träffa målaren som nu ska sätta igång med underarbetet redan. Vi ska gå igenom var det ska vara tapeter och var det ska vara målat. Snart måste vi sätta igång med att spika vilka färger och tapeter vi ska ha...

Det är mycket nu...

4 kommentarer:

Gitte sa...

Wow! Vilket underbart vackert gammalt hus!!

Rosenholm sa...

Tack tack :-)

Anonym sa...

Riktigt kul att följa bygget, har ni några nya bilder. /Big-bro

Rosenholm sa...

Ja, vi har nog ett par i kameran. Jag ska se till att ladda över dem och lägga upp. Annars kommer vi nog att plåta lite mer i helgen och lägga upp lite nytt inom kort.
/Bärbel