lördag 28 november 2009

Ny karriär?

Jag börjar bli rejält sugen på att gå en dekoratör-kurs, eller stylist-kurs eller vad det nu kan finnas. Speciellt när man kollar Humlebackens senaste inlägg. Det är om hur det såg ut när de gjorde reportaget som är med i nya numret av Lantliv. Kanske ska skaffa mig en dekoratörs-hobby i alla fall. Sen vill jag gå en fotokurs också, så att jag kan ta fina bilder hit. Och då måste jag nog ha en snajsig digital-systemkamera också... oj oj oj. Jag hoppas på tomten....

Jag har börjat förstå varför jag gillar julen så mycket, och framför allt då att julpynta. Det är nästan det enda tillfället då jag tar mig tid till att få utlopp för min kreativitet. Förr tecknade, målade och sydde en del, men det har liksom inte blivit av. Tidsbrist och för lite plats är väl det jag skyllt på. Nu minsann ska jag ge utrymme till mer än bara julpynt. (Denna bloggen är ju faktiskt ett kreativt outlet också).

1 kommentar:

Vera sa...

Så fint ni fått. Underbart. Längesen jag var här. Ska läsa ikapp. :-)

Fotokurs vore så kul!