torsdag 26 november 2009

Två rum till

Igår fick jag ett ryck och började kolla igenom och packa upp några flyttlådor som vi forfarande har och som ockuperat arbets/gästrummet så att det inte kändes så kul att vara där. Det var bara stökigt och skitigt och ocharmigt. Vi har ju väntat med dem tills dess att garaget är färdigt och kan flytta ut saker dit. Men jag tänkte att de flesta lådorna innehåller ju saker som ändå ska vara inne i huset. Det slutade med att jag packade upp 4 st lådor och fördelade ut innehållet på bra ställen i huset. Och idag gjorde jag och Johan iordning hela rummet, möblerade om och testade olika kombinationer och hittade till slut den bästa möbleringen. Det blev så himla bra! Skrivbordet står framför fönstret och just nu kan jag titta ner på Länna och Bauhaus och alla kvällsljusen. Eftersom huset står på en höjd blir det en rätt fin utsikt, man kan se långt. Även om det inte direkt är Grand Canyon, så är det en utsikt. Det är bra för själen att kunna se långt, det är min teori. Det blev fint i fönstren med lampor och växter och det blev ett helt nytt rum. Här ska jag snart ställa iordning och få till min syhörna så att jag äntligen kan komma igång att sy igen.

Det andra rummet är vardagsrummet där uppe. Det gjorde jag iordning häromdagen. Flyttade runt lite möbler och fixade, så nu funkar det faktiskt. Så länge. Vi saknar ordentliga bokhyllor och rummet behöver så småningom en soffa. Just nu står där två korgstolsfåtöljer, ett bord som min morfar har byggt och ett litet avlastningsbord. Vår fina Howard-fåtölj fick jag in på ett lite oväntat ställe, mellan sovrumsdörren och badrumsdörren.

Kom på att jag kan använda den gamla kameran tills vi har en ny sladd till nya kameran. Ska ta lite bilder och visa det vi gjort och allt julpynt.

Inga kommentarer: