söndag 25 januari 2009

Det sitter i detaljerna

Hoppas ni har haft en trevlig helg, det har i varje fall vi. Det blev som jag förutspådde i förra inlägget - en riktig shoppinghelg. I lördags gick vi upp tidigt och stack till ICA i Sickla och storhandlade. Efter det lämnade jag av Johan och Isac på Waynes för fika och så gick jag runt i några av inredningsbutikerna i Sickla köpcentrum i jakt på visnings-props. Hittade lite fina gröna växter, bland annat en stor murgröna som nu står på ett bord i vardagsrummet och förhöjde känslan enormt. Där fanns en hel del fint, en spegel som jag spanade in kan komma att införskaffas längre fram. Åtminstonde till huset. Gick vidare till Hemtex där jag köpte ett mörkt marinblått qviltat sängöverkast. Man behöver ha sängöverkast för visningen... På Åhléns köpte jag två mindre glasamplar att ja ljus i som ska hänga i köksfönstret. Sedan plockade jag upp killarna och så körde vi hem för lite lunch. På eftermiddagen lämnade vi Isac hos farmor och farfar och så åkte jag och Johan till Mio och betalade fåtöljen som sedan levererades hem till oss på söndagen. Köpte lite fler småsaker, som nya soffkuddar, en hallampa och en blå- och vitrandig liten trasmatta som senare ska ligga på balkongen. Sedan hämta Isac igen, hem och piffa lite och däcka i soffan.
På söndagen kom som sagt fåtöljen. Den passade perfekt och gjorde vår mellanhall till ett mysigt bibliotek och läshörna. Jag åkte till IKEA och fortsatte min shopping spree med mer småprylar och piff. Jag ska ta lite bilder och lägga upp så småningom så att ni får se.

På lördagen åkte vi även förbi tomten för att se om det hade hänt nåt, och det hade det. Alla träd utom två hade fällts och det såg i det närmaste ut som ett kalhygge. Jag tog skumma skymningsbilder med mobilkameran, men har inte fått över dem till datorn ännu. Ska försöka fixa det ikväll och lägga upp. Kul med lite före- och efterbilder.

Inga kommentarer: