måndag 9 februari 2009

Tänk om det gick så snabbt....

Måste bara dela med mig med något urgulligt. Var med Isac på tomten igår för att kolla vad som har hänt so far. I bilen ut förklarade jag för vår 2-åring att vi ska bygga ett nytt hus där vi ska bo och att vi skulle åka och titta på stället där huset ska byggas. Isac tyckte det var jättekul att stövla runt i leran och titta på alla maskiner som stod där. Sen när vi skulle åka igen ville han inte sätta sig i bilen och började bli riktigt sur. Jag frågade honom vad det var och varför han inte ville åka. - Bygga huuuuus! sa han. Då gick det upp för mig. Såklart. Han trodde ju att vi skulle åka ut och bygga huset där och då :-). Gullunge! Efter en del förklarande att det tar lång tid att bygga ett så stort hus och att det är massor av saker som ska göras först (lite för hög nivå kanske, jag vet) och att det kommer en massa snälla gubbar och bygger huset åt oss, började han att förstå. Till slut gick han med på att sätta sig i bilen igen. Vi ska åka dit idag igen och titta på när grävskopan river huset :-). Tror att det kan bli lite bilder senare....

Inga kommentarer: