fredag 6 februari 2009

Undra som en flundra

Vi har inte hört nåt från markentreprenören på ett tag, och kontrollfreak som man är ringde vi igår och kollade vad som händer just nu. I torsdags hade de kört dit alla maskiner till tomten och idag skulle de ta ner resten av träden, ta bort allt ris osv. På måndag skulle de börja riva stugan. Jag började ju nästan bli lite orolig att de ska hinna med allt. Men vad vet jag, det går kanske jättesnabbt att göra allt som ska fixas. En sak är säker i varje fall. Jag litar absolut inte på att andra har koll, eller att de gör som de lovat. Det har jag lärt mig... the hard way. I helgen får vi väl åka ut till tomten igen och kolla lite, även om det inte kommer se ut att ha hänt särskilt mycket ännu. Otålig.

Annars inte mycket nytt. Jobbar, äter sover, hämtar på dagis, leker. Magen växer så det knakar. Måste köpa ny kappa. Kan inte knäppa två knappar fram på magen längre. Känns sådär att behöva köpa nåt nytt som behöver vara stort som ett tält och som jag inte kan ha mer sedan. Kanske kan vira en halsduk runt magen ? :-)
Ska bli skönt med helg.

Och jovisst! Vi har ju bestämt oss för en mäklare. En punkt avklarad. Nu ska vi ta de två kommande veckorna på oss att göra klart lägenheten för fotografering. Fota och sedan avvakta lite innan vi sätter ut en annons. Vi siktar på visning innan eller efter påsk.

Inga kommentarer: