fredag 20 mars 2009

Byggar-B är bäst!

Egentligen var det bara Johan och Isac som skulle åkt ut till huset i morse för att träffa byggar-B, men jag kunde inte låta bli, utan styrde om lite jobb så att jag också kunde följa med. Vilket var ganska bra eftersom det krävs en heltidstjänst att hålla reda på Isac på ett bygge... Jag och byggar-B gick igenom var och hur vi vill ha pärlspont och hur vi tänkt oss kakel och klinker i olika rum. Byggar-B gillade våra ritningar och vill gärna ha mer sådant för att beskriva hur vi vill göra med olika saker. Han är riktigt bra. Både jag och Johan har väldigt stort förtroende för honom just nu.

Och nu till något riktigt spännande... Vi frågade lite försiktigt om när huset beräknas vara färdigt. Vi har ju fått ett preliminärt datum i första veckan i september tidigare, men det var från Götenehus. Men byggar-B hintade lite om att de, utan att kunna lova något, siktar på att vara klara innan semestrarna, dvs i slutet på juni!!!!! Tänk om det blir så!!!! Så himla schysst det skulle vara!!! Nu blev det många utropstecken, men det är ju nästan galet vilken skillnad i tidsuppskattning. Nåja, man ska väl inte räkna med detta, men det borde ju ändå vara klart långt tidigare än september i så fall.

Vi har nu också fått en egen nyckel till huset, så att vi kan komma in när vi vill :-) I helgen ska vi dit igen med mina föräldrar som ska hälsa på.

Idag tog vi lite fler bilder också, denna gång även från övervåningen, men dem lägger vi upp i kväll. Ni får komma tillbaka och kolla då ;-). Om inte - trevlig helg!!!!!

Inga kommentarer: