fredag 13 mars 2009

Färg på huset?

Nu när huset har kommit upp och drömmen blivit mer verklighet, blir det lite lättare att se vad man vill och kan göra inuti huset vad gäller inredning osv. En annan sak som upptar tankarna en hel del är ju själva fasadfärgen. Vi behöver göra en sista strykning, men det räcker om man gör om ett år. Jag tror visserligen att vi kommer göra det tidigare och då gäller det ju att hitta rätt färg. Färgen på denna första strykning som gjordes i fabrik är inte riktigt vad vi vill ha. Jag har sett ett hus på vägen till jobbet som har en jättefin gul färg. Kan man med att knacka på hos dem och fråga efter färgkoden? Vet inte hur sådant uppfattas? Är det en sak som man vill hålla för sig själv för att andra inte ska ha samma? Låter ju knasigt om det är så, men man vet ju aldrig.

Jag drar mig inte för att knacka på i varje fall. Om de inte vill ge oss sin färgkod så kan jag ju alltid kasta ägg på deras dörr eller nåt. Eller lägga en brinnande papperspåse fylld med hundbajs utanför och ringa på... he he he.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Självklart kan du knacka på hos dem! Der kanske tom blir lite stolta att du gillar deras färgval. Jag skulle i alla fall inte misstycka... Vad spelar det för roll att ni har samma? Det ser konstigare ut om ni har en liten liten nyansskillnad.

Trevlig helg!
/Mia

Vimsingen sa...

Klart du kan knacka på och be om färgkoden. Det skulle jag ha gjort.
/Vimsingen

Pernilla sa...

Jag ringde ett par i ett hus en bit från oss ( i gamla huset ) för att få deras färgkod. De blev jätteglada o bjöd dit oss på fika och en färgburk, de hade kvar så vi fick provmåla. Så knacka på! Det är bästa sättet, det rådde färgaffären oss till också.

Rosenholm sa...

Då ska jag göra det, jag hade ju också blivit lite stolt :-)
/Bärbel