måndag 30 mars 2009

Och så var det förkylt igen...

Sitter hemma och jobbar lite, Isac har fått streptokocker (stavas det så?) och ligger och snarkar bredvid mig i soffan. Han har tappat rösten till och med och det är mycket märkligt när han bara är tyst och inte pratar. Dessa eviga baciller och virus. Denna vinter har varit extremt mycket sjukdomar. Själv brukar jag få en förkylning per år, detta år har jag haft minst 5 och 2 magsjukor... Helt otroligt. Så nu får vi "vabba" några dagar till.

Vi var på bygget igen i helgen såklart, men glömde kameran och tog bilder med mobilerna. Tyvärr funkar inte vår bluetooth just nu, så jag har inte några kul bilder att lägga upp denna gång. Innerväggar och gipsskivor börjar komma på plats mer och mer. Det har tillkommit några fler kostnader också: besiktning vid sprängning var inte gratis. Tre fakturor på ett antal tusenlappar och då har vi ändå varit tre som delar på dessa kostnader. Det blev också lite mer kostnader eftersom det behövs ca 10 lass bortfrakt av sprängsten och annat material som blev över... Härligt, men vi är inte så förvånade, snarare luttrade och misstänkte att det skulle bli så. Någon som vill ha utfyllnadsmassor gratis mot att man fraktar bort dessa själv? Hör av dig, vi bjuder så gärna ;-)

Inredningsmässigt har vi inte kommit mycket längre i planeringen för tillfället. Fullt upp med annat, men snart ska vi sätta igång med både mood-boards och inredningsmappar till vår byggar-B.


En idé som kommit upp och som jag tänkt lite vagt på tidigare, men som min kära mor och far påminde mig om igår, är om vi inte skulle kunna göra ett tvättnedkast från stora badrummet uppe, ner till tvättstugan som ligger under. Vi ska kolla med byggar-B om inte det går att göra och hur. Skulle vara väldans bekvämt att slippa tvättkorgar i badrummet som ska kånkas nerför trappan.

2 kommentarer:

Vimsingen sa...

Ja alla dessa förkylningar är jättejobbiga. Just nu jobbar jag med alvedon i kroppen, nässpray och halstabletter. Men vad ska man göra. Någon gång måste man ju vara på jobbet.
/Vimsingen

Rosenholm sa...

Ja, känns som att frånvaron på jobbet varit ovanligt stor den här hösten och vintern. Nu hoppas jag på att det blir bättre när det blir varmare och framför allt när det inte är mer dagis under sommaren..
/Bärbel